SÂNZIANA SI PEPELEA de Vasile Alecsandri

Nu sunt spectacole active pentru acest eveniment!

Detalii eveniment

de Vasile Alecsandri regia: Alexandru Dabija scenografia: Cristian Rusu muzica originală: Ada Milea, Anca Hanu miscare scenică: Florin Fieroiu asistent costume: Cătălina Chirilă asistent de regie: Leta Popescu Distributia: Sânziana, Baba Catrina, Zână: Anca Hanu Baba Rada, Zâna Lacului: Miriam Cuibus Baba Anghelica, Zână: Angelica Nicoară Baba Marghioala, Zână: Irina Wintze Tândală, Baba Gheorghita: Romina Merei / Diana Buluga Baba Casandra, Zână: Adriana Băilescu Pasărea măiastră, Baba Safta, Zână: Patricia Brad Pepelea: Matei Rotaru Zmeul, Baba Anica: Ionut Caras Papură, Baba Domnica: Radu Lărgeanu Codruta: Cristian Grosu Păcală: Adrian Cucu Lăcustă: Cătălin Herlo Pârlea: Dragos Pop Popa Parodie: Cristian Rigman Zorilă, Paharnicul: Miron Maxim Murgilă, Statu-Palmă-Barbă-Cot, Stolnicul: Silvius Iorga Cuviosul Mihnea Trompetistul: Mihnea Blidariu Cu Sânziana si Pepelea redescoperim copilăria teatrului românesc, acea naivitate hazlie, jucăusă, care grăieste însă multe adevăruri despre firea românească valabile si astăzi; un text foarte teatral, cu potentialităti scenice, de joc… „E jucăus, da, afirmă regizorul, era si vremea când se descopereau, cel putin la noi, efectele scenice, trapa, lumina electrică, schimbatul rapid al decorurilor, coborârea din plafon… si într-adevăr, ceea ce se vede la Alecsandri, si o făcea mai mult sau mai putin calculat, era cunoasterea folclorului. Iar noi am mers mult pe această cale a folclorului, si nu la modul superficial, ci mai aprofundat: am ajuns la iele, la vrăjitoare, la blesteme, la legătura cu religia crestină, cu ortodoxismul. Tinta spectacolului este însă în primul rând să bine-dispună“. Multe personaje au fost reinventate, regândite, asa cum spune Alexandru Dabija „după mintea noastră de acum“. „Alecsandri nu a introdus popa ca personaj, noi am folosit până si rugăciunile de ploaie. Ne jucăm. Din punctul acesta de vedere e foarte bine, pentru că textul este extrem de liber. De-aicea vine poate dimensiunea lui shakespeariană, pentru că este foarte liber în schema pe care o propune. Propune o schemă pe care poti face multe lucruri. Si râzi, si e mult folclor si multă Moldovă prezentă, chiar si tipul de haz… care trece de la un comic grosolan la o melancolie foarte prezentă.“ Libertatea incredibilă pe care o lasă piesa se poate vedea si la nivelul muzicii, creată, reinventată la rândul ei, toate părtile muzicale purtând semnătura Adei Milea. „Textul este un muzical, o «feerie natională» muzicală, textul original este plin de cântecele, iar profitând de acest lucru ne-am pus si noi pe cântecele dar… pe ale noastre sau, mai bine zis pe ale Adei Milea... ele ilustrează personaje, situatii, anumite momente de vârf… Muzica exprimă de obicei mult mai bine decât textul, dacă e si bună, si nimerită, iar teatrul este în general prea inundat de cuvinte…“

Extrase din interviul realizat de Stefana Pop-Curseu cu regizorul Alexandru Dabija.